Wiosenne koktajle owocowe

Wiosna to czas, w którym przyroda na nowo budzi się do życia. Pierwsze promienie słońca dodają nam energii, przez co mamy ochotę na więcej. Spacery, treningi na świeżym powietrzu i przejażdżki rowerowe znów stają się codziennością. Zmiany wprowadzamy również do naszego menu. Warto wówczas pamiętać o jogurcie naturalnym i pysznych świeżych owocach, które sprawiają, że czujemy się lekko i witalnie. Takie mieszanki doskonale smakują w postaci koktajli, których przygotowanie zajmuje zaledwie kilka minut. Sprawdź, jak przygotować takie wiosenne przysmaki!

Jogurt naturalny, truskawki, awokado i banan – połączenie idealne

Koktajle owocowe to przekąska, która sprawdzi się jako drugie śniadanie, a także dostarczy wartości odżywczych po wyczerpującym treningu. Podstawą pierwszej propozycji są bogate w antyoksydanty i witaminy świeże truskawki. Jeśli dodamy do nich awokado i banana, uzyskamy prawdziwą bombę witaminową. Do takiej mieszanki warto wybrać jogurt bez cukru. W końcu wiosna to czas, w którym najczęściej stawiamy na lekką dietę. Wobec tego idealnie sprawdzi się Jogurt naturalny Gęsty Bakoma zawierający dodatkowo żywe kultury bakterii LA5 i BB12, które usprawnią pracę jelit i sprawią, że poczujemy się jeszcze lepiej! Samo przygotowanie takiego koktajlu jest banalnie proste. Wszystkie składniki wystarczy zblendować na gładką masę, by cieszyć się wspaniałym smakiem i naładować organizm cennymi witaminami i minerałami.

Polskie smaki, czyli koktajle owocowe z porzeczek i poziomek

Wiadomo, że wiosną najlepiej smakują owoce, którymi w Polsce co roku hojnie obdarowuje nas natura. Są nimi między innymi porzeczki i poziomki. Te pierwsze są prawdziwą skarbnicą witaminy C. Bez względu na to czy wybierzemy ich czarną, czy czerwoną odmianę, zapewnimy sobie wiele cennych witamin i minerałów. Podobnie jest z poziomkami. Skład takiego koktajlu należy uzupełnić wartościowym jogurtem naturalnym i zmiksować na jednolitą masę. Dzięki porzeczkom uzyskamy lekko kwaśny posmak, który idealnie ugasi pragnienie w cieplejsze dni. Jeśli jednak wolimy nieco słodsze smaki, koktajl możemy osłodzić stewią, miodem lub syropem z agawy. Podając ten pyszny napój, nie można zapomnieć o listkach świeżej mięty, która nada całości pięknego aromatu i dodatkowej porcji orzeźwienia.

Koktajl z czereśni i wiśni

Pierwsze wysokie temperatury gwarantują, że na osiedlowych straganach robi się czerwono od wiśni i czereśni. Korzystajmy z tego, pamiętając, że świeże sezonowe owoce mają znacznie więcej wartości odżywczych niż te, które zimą wyciągamy z zamrażalnika lub wyjadamy ze słoiczków w postaci przetworów. Miąższ i sok z wiśni to dobry środek wykrztuśny w przypadku problemów z górnymi drogami oddechowymi, a także skarbnica witaminy C i B, kwasu foliowego, potasu, żelaza i magnezu. Równie ważne w naszej diecie są czereśnie bogate w witaminy z grupy B, a także witaminę A i C. Dzięki bardzo dużej zawartości potasu, owoce te przyczyniają się do usuwania nadmiaru soli z organizmu i regulują ciśnienie krwi. Wiśnie i czereśnie połączone z jogurtem naturalnym stworzą naprawdę wartościowe koktajle owocowe. Do takiego napoju można śmiało dodać kilka kostek lodu, który skutecznie orzeźwi organizm. Należy jednak pamiętać, że taki przysmak nie powinien być spożywany na czczo z uwagi na kwasy zawarte w owocach. Osoby, które cierpią z powodu problemów z jelitami, powinny dodatkowo lekko podgotować wiśnie i czereśnie przed przyrządzeniem napoju.

Koktajle owocowe na śniadanie? Tak!

Koktajle owocowe mogą być nie tylko wartościową przekąską w formie orzeźwiającego napoju. Jeśli do owoców i jogurtu dodamy płatki owsiane czy kaszę jaglaną, otrzymamy pyszne i sycące śniadanie, które dostarczy nam mnóstwo niezbędnej energii na dobry początek dnia. Wystarczy ulubione dowolne owoce zblendować z jogurtem o zwartej konsystencji – dobrze sprawdzi się np. Jogurt naturalny Gęsty Bakoma – oraz ugotowanymi na wodzie płatkami lub kaszą. Do takiego posiłku warto jest dodać także ulubione orzechy, wiórki kokosowe albo suszone owoce.